Evenimentul national al anului 2006: Al doilea Simpozion ECR Academic Partnership – România.
Evenimentul national al anului 2006: Al doilea Simpozion ECR Academic Partnership – România: Strategia ECR şi Managementul Lanţului Logistic, 8-9 decembrie 2006, Târgovişte. Dezbaterile au reliefat imperativul implementarii ECR in invatamantul romanesc si a cresterii colaborarii dintre acesta si mediul de afaceri in ceea ce priveste formarea competentelor de operare cu cele patru concepte (managementul cererii, managementul ofertei, tehnologiile suport, integratorii) si tehnici principale (Gestiunea costurilor pe activitati/Activity Based Costing; Categoria/ Category; Transbordarea chei la chei/Cross-docking; Disponibilitatea optima la raft/Optimal Shelf Availability – OSA; Introducerea de noi produse/New Product Introduction – INP; Managementul Categoriei/Category Management; Managementul Relatiilor cu Consumatorul/ Consumer Relationship Management – CRM; Programul de Reaprovizionare Continua CRP/Continuous Replenishment Program; Planificare, Previziune si Reaprovizionare Colaborativa/Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment – CPFR); Tabela de scor/Global Scorecard; Trasabilitate/Traceability) specifice ECR. S-au evidentiat, printre altele, urmatoarele:
- abilitatile tehnice mijlocesc organizatiilor recurgerea, de exemplu, la management categorial (practica standard de afacere printre producatorii si retailerii de FMCG de-a lungul Europei, constituind abordarea centrala de aliniere a intereselor si activitatilor retailerilor si furnizorilor acestora) si reaprovizionare continua sau la utilizarea schimbului electronic de date (EDI), iar abilitatile de management le ajuta sa initieze proiecte de oferta sau cerere, sa preia conducerea proiectelor, sa alinieze proiectele de management categorial cu EDI etc, abilitatea cheie de management fiind de a conduce adoptarea ECR si integrarea ei in strategia mai larga a firmei
- adoptarea practicilor ECR influenteaza performanta afacerii, iar imbunatatirea in adoptarea lor conduce la imbunatatirea performantei afacerii masurata prin indicatorii de performanta;
- o cerinta importanta pentru derularea eficienta a proceselor de afacere colaborativa o constituie utilizarea standardelor de identificare si de comunicare globale, in completarea serviciilor globale aparand insa si solutii locale;
utilizarea standardelor de date si a sistemelor de informatii a fost extinsa de solicitarea Uniunii Europene de a dezvolta si adopta sisteme de urmarire a alimentelor.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!