Profesorul Virgil Popa continua pledoaria pentru integrarea competentelor: „Managementul lantului de distributie/aprovizionare pentru un ECR”
Mereu cutezatorul Virgil Popa (Link ) ne bucura cu o exceptionala carte – “Supply Chain Management in Consumer Goods Industry & Retail” – „Managementul lantului de distributie/aprovizionare pentru un raspuns eficient consumatorului” – purtata de cel de-al treilea val al Informatiei in Marketing. Autorul, iubitor de crestere inteligenta, continua sa taie in hatisurile tranzitiei noastre nesfarsite, apeland acum la diamantul undei de soc a managementului experientei clientului, ca relatie de afaceri companie-client pe termen lung creand valoare mai mare printr-o mai buna intelegere comuna, proiectand si livrand experiente pe care clientii le vor gasi mai valoroase comparativ. Suntem, de fapt, martori ai unei evolutii firesti, dupa alte doua premiere („Strategii manageriale interorganizationale” – 2004 si „ECR – Raspuns Eficient pentru Consumator – 2000). De data aceasta, Virgil Popa porneste de la semnificatia cresterii agreata in comun de membrii retelei de distributie/aprovizionare, pledand, ca sa dam cateva exemple, pentru: excelenta colaborativa; strategia managementului categoriilor ca unitati de afaceri strategice si coresponsabilitatea fata de cumparare si vanzare; progresul de la tranzactii la relatii si de la produse la solutii complete; valoarea recunoscuta de consumator-cumparator; masurarea performantei aliantei pe lantul logistic recurgand la modelul ECR Global Scorecard care permite monitorizarea progresului implementarii in patru domenii cheie (cerere, ofertă, mjlocitori, integratori), utilizand tabloul de bord ca instrument de pilotare a performantei procesului cheie al lantului de distributie/aprovizionare; performanta lantului de distributie/aprovizionare si managementul strategic colaborativ al acestuia printr-un tablou de bord echilibrat, indicatorii cheie de performanta fiind legati in mod direct de Scorecardul pentru organizatiile integrate si reflectand progresele in implementare etc. Este o pledoarie pentru intelegerea realitatii actualitatii provocarilor lantului de distributie/aprovizionare centrat pe consumator: dezvoltarea unei bune predictii a cererii clientului, producerea optima a produsului potrivit la momentul potrivit si aducerea optima a produsului respectiv la punctul de distributie potrivit pentru a intalni cerintele de serviciu pentru client, cresterea dramatica in volumul informatiei care trebuie mentinuta intr-un sistem accesibil si intr-o forma utilizabila etc. Ceea ce implica recugerea la practicile lantului de distributie/aprovizionare conduse de performanta, cu ajutorul tehnologiei specifice care permite, de exemplu, echilibrarea obiectivului nivelului inalt al serviciului pentru client cu obiectivul costului cel mai scazut posibil. Aceasta noua carte purtand semnatura consacrata a lui Virgil Popa fundamenteaza realitatea incontestabila ca orice afacere in crestere, cu atat mai mult tintind o crestere inteligenta, ajunge la asa-numitele “momentele sale de adevar” cand trebuie sa decida cum sa asigure managementul lantului de distributie/aprovizionare astfel incat sa poata produce valoarea pentru client integrand toate competentele din lant.
Semnalam in acest context si finalizarea de catre Virgil Popa a unei alte lucrari de referinta – „Redesign of the Supply Chain Management for an Efficient Consumer Response in terms of crisis”, The Annals of Valahia University of Targoviste, Valahia University Press, 2009 – care reprezinta varianta in engleza a lucrarilor sustinute cu ocazia celui de-al treilea Simpozion ECR Academic Partnership – Romania (Link 2), 24 – 25 aprilie 2009, Universitatea Valahia Targoviste.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!