In finalul anului 2004, Gazeta Diplomatica din Bruxelles a reflectat participarea reprezentantilor CRD la un eveniment de rezonanta pentru distributia europeana care a avut loc la celebrul Palais d’Egmont din Bruxelles.
La nivelul anului 2004 CRD a semnalat, de exemplu, o serie de prioritati in cadrul abordarii problematicii distributiei: de ce, cum, cand si la ce pret se va impune identificarea prin radiofrecventa, in contextul avantajelor considerabile pe care le va aduce mai ales la nivelul managementului lantului ofertei(SCM); contributia unui standard uniform,cod cu bare si mesaj electronic la optimizarea performantelor logistice; cum se poate optimiza compatibilitatea intre constrangerile logisticii si imperativele de calitate ale serviciului si produselor oferite; cei trei piloni ai ambalajului: produsul, logistica, mediul inconjurator; chestiuni prioritare juridice, calitative si de ordin practic in timpul elaborarii unei strategii globale pentru transport, manipulare si antrepozitare; ameliorarea productivitatii si reducerea costurilor in parteneriatul producator – distribuitor – prestator logistic; noi aplicatii ale geomarketingului in managementul plajelor orare care contribuie la fluidizarea si rentabilizarea functiei logistice; o noua formula de management al retururilor de marfuri nevandute care reduce in mod sensibil costurile logisticii; o noua pista strategica pentru dezvoltarea logisticii combinate a produselor uscate si proaspete; noile tehnologii si logistica s.a
O parte substantiala a acestei problematici a fost abordata inca din Noiembrie 1998 cu ocazia Simpozionului “posibilitti de dezvoltare a afacerilor si integrare europeana pentru retelele de distributie din Romania” World Trade Center Bucuresti.