O carte pentru înțelegerea Chinei Moderne
Editura ARS DOCENDI, Universitatea din Bucureşti, editură cu profil academic şi cultural, a lansat la “Târgul Internaţional GAUDEAMUS – Carte de învăţătură” recent încheiat cartea “CHINA”, carte coordonată de soții Alexandru-Mircea Nedelea și Marilena-Oana Nedelea, Profesori la Universitatea „Ștefan cel Mare“ din Suceava. Este o carte care merită într-adevar a fi citită pe îndelete, fiind scrisă cu suflet, cu înţelepciune şi cu pricepere.
“Prefaţa” este semnată (în septembrie 2015) de Excelenţa Sa XU Feihong, Ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Populare Chineze în România, care mulțumeşte din inimă celor care au contribuit la scrierea acestei cărți și prietenilor din diferite cercuri care au fost preocupați de China de-a lungul anilor, subliniind legătura sufletească dintre popoarele celor două ţări şi faptul că relaţiile dintre ţările noastre sunt ilustrate perfect de proverbul „Prietenul la nevoie se cunoaște“. Excelenţa Sa consideră chiar că legătura dintre China și România este demnă de a fi numită modelul de relație dintre două țări. În acelaşi timp, Excelenţa Sa apreciază că această carte “China” descrie pe larg imaginea acestei țări din perspectivă politică, economică, culturală, istorică, diplomatică etc. și îl ajută pe cititor să înțeleagă China Modernă.
Iată deci contextul în care ne permitem a invita la lectură, argumentând că încă din primul capitol al cărţii cititorul este îmbiat cu o consistentă structură ideatică reflectând substanţă şi actualitate: Amintiri marcate de zâmbet, cea mai scurtă cale între prieteni; Bunăvoinţa ca valoare fundamentală şi renaşterea culturală în secolul 21 articulată pe rapida dezvoltare economică. Un nou model economic de dezvoltare; Modelul chinez, pe primul loc ca abilitate de a stimula economia. Strategia R. P. Chineze de construcţie a unei societăţi armonioase pe plan intern şi a unei lumi armonioase pe plan internaţional; Către un model durabil care echilibrează creşterea cu armonia socială şi inovarea cu protecţia mediului. O mai profundă ontologie a antreprenoriatului social; Profilurile economice în evoluţie ale consumatorilor chinezi, cea mai importantă tendinţă în formarea pieţei chineze. Revoluţia vânzării bunurilor pe Internet; Forţele care forjează viitorul Chinei şi construirea abilităţilor necesare mersului înainte. Provocări pentru cercetătorii ştiinţifici din domeniul economiei politice internaţionale şi comparative; În loc de concluzii, tot un zâmbet, cu gândul la înţelepciunea favorizând consensul pentru o lume armonioasă.
Comments are closed.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!