Evenimentul national al anului 2007: Forumul Distributiei. “Distribution Forum”.
Evenimentul national al anului 2007: Forumul Distributiei. “Distribution Forum” (Hotel Residence II – 29 Octombrie 2007, http://www.sirius-evenimente.com/) a fost un bun prilej pentru a clarifica unele din problemele cu care se confrunta producatorii si importatorii din Romania, “a lua pulsul” relatiei strategice dintre furnizorii romani si marile retele de distributie, a analiza modul de functionare a parteneriatelor producator-distribuitorin privinta “tintirii si incantarii” consumatorului roman si a identifica impreuna solutii de lucru la proiectul pe termen lung de creare a valorii pentru consumatorul roman, etica fiind o componenta inevitabila. Este cu atat mai salutara contributia, in acest context, a Oanei Stefanescu (absolventa a Universitatii Romano-Americane), Director Sirius Holding, competenta, dinamica si in pas cu “timpul distributiei”, atat de plastic caracterizat cu mult timp inainte de Peter Drucker. La nivelul industriei de retail se considera ca ultimii cinci ani au fost unii dintre cei mai turbulenti din istoria sa, pe fondul reformarii retailului datorita influentarii de care consumatori. Atat retailerii, cat si producatorii de bunuri de consum devin mult mai centrati pe consumator si creste constientizarea faptului ca traim deja intr-o “noua lume a cumparaturilor” in care schimbarile in obiceiurile de consum au avut un impact puternic asupra obiceiurilor de cumparare ale consumatorilor. Particularitatea distributiei consta in materializarea accesului la cerere printr-o multiplicare a punctelor de vanzare, distributia (un serviciu al carui produs este un sortiment) distingandu-se prin modul in care raspunde unor nevoi specifice. In domeniul bunurilor de consum cu miscare rapida – FMCG (domeniul suportand cel mai rapid impact al aderarii Romaniei la Uniunea Europeana), know how-ul in punctul de vanzare (offline si online), ca loc de intalnire intre consumator si produs, va face din ce in ce mai bine diferenta, crescand considerabil accentul pus pe un mediu de vanzare mai atragator, sporind vertiginos concurenta categoriilor de prestatii necesar a fi dezvoltate pentru a personaliza ofertele propuse. Consumatorii romani doresc si ei tot mai mare posibilitate de alegere, tot mai multe şi mai bune servicii, tot mai multă informatie, tot mai bun raport pret-calitate, tot mai putin timp si energie cheltuite, tot mai mare incredere in distribuitor si in produsele oferite. Pe piata romaneasca activeaza in prezent numeroase retele de distributie internationale, fiecare avand dezvoltata o retea de magazine in functie de piata tinta vizata si de specificul grupului respectiv. In mod cert, urmatoarea perioada va aduce schimbari majore pe piata de retail. Ramane de vazut in ce masura comertul traditional va tine pasul cu dezvoltarea formelor moderne de comert, pe fondul: cresterii luptei de marketing pentru ocuparea niselor de piata inca libere si identificarea unora noi; sporirii recurgerii la marketingul de participare; cautarii de catre autoritatile responsabile a realizarii echilibrului comercial indispensabil intre centrul orasului si zonele periferice, evaluand contributia efectiva a implantarilor comerciale atat la viata socio-economica a locuitorilor cat si la dezvoltarea economica a zonei in general.